Om föreningen

Föreningens fastighet uppfördes 1966 och ombildningen till bostadsrättsförening skedde i februari 2010. Föreningen består av 41 bostadsrätter, tre hyresrätter samt tre kommersiella lokaler som hyrs ut. Fastigheten består av ett i vinkel byggt flerbostadshus med adresserna Kommendörsgatan 26 och Jungfrugatan 19. Fastigheten inrymmer även ett garage med 44 platser för bilar, samtliga med egna laddstolpar.

Till fastigheten hör även en trevlig, solig gård, med flera sittgrupper samt möjlighet till grillning.

Alla lägenheter är anslutna till föreningens fibernät med Ownit som leverantör av bredband (upp till 1000 Mb/s) och TV. Bredband och Ownit TV Mellan ingår i månadsavgiften.

Den totala byggnadsytan uppgår till 5 933 kvm, varav 3 432 kvm utgör lägenhetsyta. 1 481 lokalyta och 1 020 kvm garage.

Föreningen har bland annat genomfört följande underhålls- och utvecklingsåtgärder:

Införande av sortering av matavfall

Byte till helhetsförvaltare – Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

2022

Nya kraftfullare elserviskablar till fastigheten och en ny elcentral installerades.

Införandet av gemensamt elabonnemang och IMD

Införande av källsortering av kartong, papper, plast, glas och metall

Genomförd brandsäkerhetskontroll (SBA)

2021

Installation av ytterligare 32 laddboxar varmed alla garageplatser har egen laddbox

Slamsugning av pumpgropar i garaget och undercentralen samt installation av tre nya dräneringspumpar

Ombyggnad av ventilation i butikslokal samt genomförd OVK i densamma

Genomförd och godkänd radonmätning

Genomförd energideklaration som visar på sänkt energiförbrukning som följd av genomförda energisparåtgärder

2020

Utveckling av innergården genom nyplantering av växtlighet, upprättande av skötselavtal för planteringar och inköp av nya trädgårdsmöbler. Fortsatt utveckling planeras.

Ommålning av delar av fasaden

Uppdelning av källarplanet i en av föreningens hyreslokaler som planeras bli förråd för medlemmar

Installation av kameraövervakning i garaget

Nya värmeslingor på taket och i stuprör samt regelbunden takinspektion genom serviceavtal